گزارش قصد حمله بر مولانا عبدالله عضو کمیسیون انتخابات نادرست است
نادرست - October 21, 2019

گزارش قصد حمله بر مولانا عبدالله عضو کمیسیون انتخابات نادرست است

کابل (پژواک، ۲۹ میزان ٩٨): گزارشی که گویا یک تن، قصد حمله بر مولانا عبدالله عضو کمیسیون انتخابات را داشته، نادرست است و فرد یادشده، بر اساس یک سوء تفاهم بازداشت شده بود.

اطلاعات نادرست

دیروز ذبیح الله سادات سرپرست دفتر سخنگوی کمیسیون انتخابات، به آژانس خبری پژواک گفته بود که یک فرد مسلح موترسايکل سوار، به ظن قصد حمله بالاى مولانا عبدالله کميشنر اين کمیسیون بازداشت گرديده است.

او گفته بود که محافظین مولانا عبدالله، بعد از ظهر دیروز، یک تن را در ساحۀ سرای شمالی در مربوطات حوزه هفدهم امنيتى شهر کابل، به ظن قصد حمله بالاى اين کميشنر انتخابات، بازداشت و به ارگان های امنیتی سپرده اند.

منبع گفته بود، از نزد فرد بازداشت شده؛ یک میل تفنگچه نوع مکاروف با دو عدد شاژور، چاقو، یک سیت موبایل، یک پایه مخابره و کارت هویت شماره ۱۵۵ به نام (تخنیکر برق دارندۀ لوگوی تلویزیون طلوع) به دست آمده است.

این گزارش، از سوی برخی رسانه های دیگر نیز نشر شده بود؛ اما یافته های تازه نشان می دهد که این گزارش درست نمی باشد.

اطلاعات درست

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله، به آژانس خبری پژواک گفت که محافظین مولانا عبدالله، دیروز یک تن موترسایکل سوار را به ظن قصد حمله بر عبدالله، متوقف و مورد بررسی قرار داده بود.

وی افزود: “زمانی که شخص مشکوک را محافظین مولانا عبدالله به نیروهای خاص امنیت ملی تسلیم می کند، معلوم می شود که این شخص، کارمند امنیت ملی بوده و هیچگونه قصد حمله بر مولانا عبدالله را نداشته است.”

به اساس معلومات رحیمی، از شخص یادشده که به امنیت ملی تسلیم داده شده است، کارت هویت کدام تلویزیون خصوصی نیز به دست نیامده است.

او گفت شخص مشکوک یادشده، اکنون در حال ایفای وظیفه خود است؛ زیرا اتهام وارد شده بر او نادرست است.

تلویزيون خصوصى “طلوع” نیز گفته است که کارت هویت به نام شخص یادشده، در دیتابیس این تلویزیون ثبت نشده است و این شخص، کارمند امنیت ملی می باشد.   

نتیجۀ حقیقت یابی

آژانس خبری پژواک، در یک برنامه جدید؛ شایعات پخش شدۀ مربوط به انتخابات و نامزدان را بررسی می کند و به مردم نشان می دهد که از جمله کتگوری های «درست، کمی درست، نیمه درست، کمی نادرست و نادرست»، در کدام کتگوری مى آيد.

تيم تحقيق این آژانس، با توجه به اظهارات منابع یادشده می گوید گزارشی که گویا شخصی، قصد حمله بر مولانا محمد عبدالله عضو کمیسیون انتخابات را داشته، نادرست و بی اساس است.

احمد صهیب حسرت

Hits: 9870

Check Also

در مورد طرزالعمل گفتگوهای صلح توافق صورت گرفته است

کابل (پژواک، ۱۲ قوس ۹۹): سخنگوى تیم مذاکراتی دولت در قطر و برخی منابع دیگر میگویند که تیم …