نادرست - May 16, 2021

گزارش در مورد تقاضای استعفای رئیس جمهور از سوی برخی سیاسیون حقیقت ندارد

کابل (پژواک، ٢٦ ثور ١٤٠٠): برخی رسانه ها گزارش داده اند که رهبران احزاب مهم کشور و برخی سیاسیون، در یک نامه از رئیس جمهور خواسته اند که از وظیفه اش استعفا نماید؛ اما منابع ذیربط سیاسی، این گزارش را به شدت رد کرده اند.

ادعا: برخی سیاسیون، در یک نامه از رئیس جمهور تقاضا کرده اند تا از سمت خود استعفا بدهد.

کلید گروپ، امروز گزارشی را نشر کرد که گویا منابع نزدیک به رئیس جمهور سابق کشور که نمی خواست نامش در گزارش ذکر شود، گفتند که حامد کرزی رئیس جمهور پیشین، عبدرب الرسول سیاف رهبر حزب دعوت اسلامی، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی، محمد یونس قانونی و محمد اسماعیل خان اعضای مهم حزب جمعیت، محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی، مارشال عبدالرشید دوستم بنیانگذار حزب جنبش، رحمت الله نبیل رئیس اسبق امنیت ملی، فاطمه گیلانی و فوزیه کوفی اعضای تیم مذاکراتی و برخی سیاسیون دیگر، در یک نامه از رئیس جمهور خواسته اند که از وظیفه اش استعفا نماید.

منبع افزوده است که این تقاضا از رئیس جمهور غنی، برای تامین صلح و خاتمۀ خونریزی در کشور به عمل آمده است، و تقاضای ذکر شده، چند روز قبل در ملاقات بین حامد کرزی، محمد اشرف غنی و گلبدین حکمتیار مطرح شده است.

این گزارش، از سوی برخی منابع دیگر نیز نشر شده است.

حقیقت یابی:

شهزاده مسعود مشاور حامد کرزی رئیس جمهور سابق، در مورد این گزارش به آژانس خبری پژواک گفت: “قطعاً حقیقت ندارد، قطعاً قطعاً.”

کریم خرم رئیس پیشین دفتر حامد کرزی نیز در خصوص این گزارش گفت: “کاملاً نادرست است.”

همچنان همایون جریر عضو مهم حزب اسلامی تحت رهبری گلبدین حکمتیار نیز به آژانس خبری پژواک گفت: “ما از چنین نامه ای اطلاع نداریم و نه حکمتیار صاحب، این چنین نامه را امضا کرده است.”

این گزارش را با دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور شریک کردیم؛ اما تاهنوز در این مورد پاسخ نداده است  و رسانه که این گزارش را نشر کرده بود چند ساعت خودشان از ویب سایت رسمی شان حذف کردند.

نتیجه: برخی منابع گزارش داده اند که رهبران احزاب مهم و شماری از سیاسیون، در یک نامه از رئیس جمهور غنی خواهان استعفا شده اند؛ اما منابع ذیربط ، این گزارش را به شدت رد کرده اند.

فیصله: گزارش در مورد تقاضای استعفای رئیس جمهور از سوی برخی سیاسیون، نادرست است.

احمد صهیب حسرت

Hits: 3388

Check Also

سخنان مایکل مک‌کال در مورد ایجاد مؤسسات جعلی در افغانستان ادعای اثبات ناشده‌است

کابل (پژواک ۲۴ جدی ۱۴۰۲): رئیس کمیتهٔ روابط خارجی مجلس نماینده‌گان کانگرس امریکا گفته که ا…