کمیسیون انتخابات ادعای همایون در مورد پر نمودن صندوق ها در خوست را رد کرد
نادرست - September 28, 2019

کمیسیون انتخابات ادعای همایون در مورد پر نمودن صندوق ها در خوست را رد کرد

شهرخوست (پژواک، ۶ میزان ۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات، ادعای عضو پیشین ولسی جرگه ولایت خوست را به شدت رد نمود، که شب گذشته به نفع یک کاندید انتخابات ریاست جمهوری، صندوق های رای پر شده است.

همایون همایون عضو پیشین ولسی جرگه، دیروز ادعا کرده بود که در بعضی ولسوالی ها صندوق های رای به نفع کاندید ریاست جمهوری محمد اشرف غنی، پیش از وقت پر شده است.

او امروز بتاریخ ۶میزان به آژانس خبری پژواک گفت که در ولسوالی های سپیره، موسی خیل، باک، صبری و و قلندر این ولایت تلاش هايی انجام و به نفع محمد اشرف غنی صندوق های رای پر شده است.

کمیسیون انتخابات ادعای همایون در مورد پر نمودن صندوق ها در خوست را رد کرد

همایون افزود که افراد تیم اشرف غنی، به ناظرین عبدالله پيشنهاد کرده اند که با شراکت صندوق های رای را به نفه یک دیگر پر کنند.

اما امیر حمزه ریس کمیسیون انتخابت خوست، این ادعای همایون همایون را که در بعضی ولسوالی ها از طرف شب صندوق های رای به نفع یک کاندید پر شده است، بی اساس خواند.

او به آژانس پژواک گفت اسناد و ویدیوهايی که در شبکه های اجتماعی، از طرف همایون به نشر رسیده، از سالهای گذشته است.

در ولسوالی قلندر، فیض الله یک تن از ناظرین گلبدین حکمتیار، به پژواک گفت که در اینجا ناظرین هر کدام از کاندیدا موجود است و هر رای که استعمال می شود، از نظر آنها تیر می شود و هیچ گونه تخلف به نظر نمی رسد.

موصوف ادعايی را رد کرده است که شب گذشته، صندوق ها به نفع کدام کاندید پر شده است.

حاجي ظاهر یک بزرگ قومی از ولسوالی قلندر، به پژواک گفت که انتخابات در منطقه آنها بطور نورمال جریان دارد و تاهنوز کدام نمونه از تقلب دیده نشده است.

در همین حال، حاجی روان یک تن از بزرگان قومی باشندگان موسی خیل به پژواک گفت که در هر مرکز انتخاباتی، ناظرین هر کاندید موجود است و به هیچ نوع امکان تقلب موجود نیست.

به گفته او، بعضی مردم می خواهند تا این پروسه ملی را بدنام کنند.

يوسف منگل

Hits: 3676

Check Also

در مورد طرزالعمل گفتگوهای صلح توافق صورت گرفته است

کابل (پژواک، ۱۲ قوس ۹۹): سخنگوى تیم مذاکراتی دولت در قطر و برخی منابع دیگر میگویند که تیم …