اظهارات رزاق مامون در مورد سخنان محمدی علیه داکتر عبدالله نادرست است
نادرست - September 25, 2019

اظهارات رزاق مامون در مورد سخنان محمدی علیه داکتر عبدالله نادرست است

کابل(پژواک، ۳ میزان ۹۸): بسم الله محمدی وزیر پیشین دفاع ملی، نشر مطلبی در مورد اینکه گویا او گفته است که “داکتر عبدالله عبدالله لبسیرین می زند”، را نادرست می داند و می گوید که این اظهارات، فاقد هرگونه اساس و ثبوت می باشد.

برای انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان سال روان ۱۸ تن نامزده شده بودند، سه تن به نفع یکی از نامزدان از نامزدی شان منصرف شده و محمد حنیف اتمر نیز مبارزات انتخاباتی خود را متوقف کرده است.

درحال حاضر، مبارزات انتخاباتی میان نامزدان جریان دارد و به اساس یک گزارش آژانس خبری پژواک، برخی ها تلاش دارند که رقبای شان را با متهم کردن ضربه زنند.

اطلاعات نادرست:

دیروز رزاق مامون نویسنده و ژورناليست افغان که در بیرون از کشور زنده گی می کند، مطلبی را تحت عنوانی، جنرال بسم الله: از برای خدا، رهبرسیاسی لبسیرین می زند؟ در ویب سایتش (گزارش نامه افغانستان) منتشر ساخت.

اظهارات رزاق مامون در مورد سخنان محمدی علیه داکتر عبدالله نادرست است

در این مطلب که به اساس «گزارش سری واصله» منتشر شده، آمده است که محمدی از دست دکترعبدالله خون قی می کند و به فاش گویی بی پیشینه اقدام کرده است.

در مطلب آمده است: «شما را به خدا، رهبر لب سیرین میزند؟ رهبر آرایش زنانه می کند؟ رهبر آرایشگاه می رود؟ این آدم پنج سال را فقط در همین کارها سپری کرد. شرم است که استاد عطا و قانونی واری مردم و ما و صدها تن دیگر پشت این گدی گگ برویم که با یک نگاه اشرف غنی، هوا از شکمش خالی می شود!»

منبع افزوده است که محمدی، این اظهارات را اخیراً در مجلسی درخانه اش واقع شیرپور شهر کابل گفته است.

در مطلب به نقل از محمدی نوشته است: «اسکلیت داکترعبدالله مثل اسکلیت نسوان است!.. عبدالله برای رسیدن به چیزی تلاش دارد که خدا او را برای آن چیز نیافریده؛ یعنی ریاست جمهوری.»

در مطلب نشر شده از زبان محمدی آمده است: «من تمام وزارت دفاع را برخلاف قانون و مقررات در انتخابات گذشته به خدمت این آدم گذاشتم؛ قطعات اردوی ملی برایش به حد کافی تقلب کردند؛ هيلی کوپترها در خدمتش قرار گرفته بود. اکثر جاها منسوبین اردوی ملی با کمپاینران اشرف غنی درگیر شدند؛ حتی در ساحاتی که نفوذ غنی بیشتر بود، مواد انتخاباتی را انتقال ندادیم»

این مطلب در برخی رسانه های دیگر نیز منتشر شده است و میان برخی کاربران فیسبوک نیز دست به دست شده است.

اظهارات رزاق مامون در مورد سخنان محمدی علیه داکتر عبدالله نادرست است

اطلاعات درست:

حمید سالنگی یک تن از نزدیکان بسم الله محمدی، در صفحۀ فیسبوکش به نقل از محمدی در مورد مطلبی منتشر شده، نگاشته است: «اخیراً اظهاراتی از جانب رزاق مامون به آدرس بنده در مورد برادر عزیزم داکتر صاحب عبدالله عبدالله وارد گردیده است که با شدیدترین الفاظ محکوم می نمایم، اتهامات ایشان قطعاً فاقد هر گونه اساس و ثبوت بوده و هدفى جز ایجاد اختلاف و فتنه افگنی ندارد، برادری و همسنگری چهل ساله ام با داکتر عبدالله قویتر از آن است که با چنین افواهات و اتهامات بی اساس متزلزل گردد، ما همچو گذشته با هم در کنار هم خواهیم بود. جنرال بسم الله محمدی»

اظهارات رزاق مامون در مورد سخنان محمدی علیه داکتر عبدالله نادرست است

همچنان شفیق سالنگی دستیار مطبوعاتی بسم الله محمدی ضمن تایید سخنان حمید سالنگی رزاق مامون را به ترور شخصیت ها متهم نموده و گفته است، چیزی که مامون منتشر و آن را به محمدی ربط داده است کاملا بی اساس می باشد.

وی نشر این مطلب را توطئه علیه بسم الله محمدی خواند و گفت که محمدی، در مورد در نهادهای ملی بین المللی شکایت خود را ثبت می کند؛ تا این موضوع را پیگیری کند.

نتیجه حقیقت یابی:

آژانس خبری پژواک، در یک برنامه جدید؛ شایعات پخش شدۀ مربوط به انتخابات و نامزدان را بررسی می کند و به مردم نشان می دهد که از جمله کتگوری های “درست، کمی درست، نیمه درست، کمی نادرست و نادرست”، در کدام کتگوری مى آيد.

بررسی این آژانس در مورد مطلب نشر شده در ویب سایت رزاق مامون، در مورد توهین به عبدالله عبدالله، نشان می دهد که این مطلب، بی اساس و نادرست می باشد.

خواجه بصیرفطری

Hits: 5186

Check Also

در مورد طرزالعمل گفتگوهای صلح توافق صورت گرفته است

کابل (پژواک، ۱۲ قوس ۹۹): سخنگوى تیم مذاکراتی دولت در قطر و برخی منابع دیگر میگویند که تیم …