والى: از اثر تهدید طالبان در ناوه و گرشک، هیچ مرکز انتخاباتی مسدود نشده است
نادرست - September 28, 2019

والى: از اثر تهدید طالبان در ناوه و گرشک، هیچ مرکز انتخاباتی مسدود نشده است

لشگرگاه (پژواک، ۶ میزان ۹۸): مسئولان حکومتی و باشندگان ولایت هلمند، آن ادعاهای طالبان مسلح را رد کرده اند که گويا به اثر تهدید آنها، یک تعداد مراکز رای دهی در ولسوالی ناوه و گرشک این ولایت، بسته شده است.

طالبان مسلح، با نشر یک اعلامیه گفته اند که در مناطق سرخدروز، جرنامو، نری زابر، ترخ زابر، ژر صاحب، نمرو، تانگانو گودر و کل مناطق باوریو ولسوالی ناوه، از اثر تهدید طالبان مراکز رای دهی مسدود شده است.

والي: په ناوې او ګرشک ولسواليو کې د طالبانو د ګواښ له امله هېڅ ټاکنيز مرکز نه دى تړل شوى

در همین حال، در خبرنامه علاوه شده که در مناطق ده آدم خان، شورکی، قلعه گز، حیدراباد، میرمنداب، زمبولی، سیدانو، نورزو، تول نهر سراج، دسینما، باوریو، ملیگر، آب پاشک و مانده ولسوالی گریشک هم به اثر تهدید طالبان، به نام انتخابات هیچ پروسه امریکایی آغاز نشده است.

اما محمد یاسین خان والی هلمند، به پژواک گفت که در کل مناطق یاد شده، مراکز انتخابات باز است و مردم از صبح تا حالا رای خو را استعمال می کنند.

او علاوه کرد: “راه از طالبان گم است و می خواهند تبلیغات کنند و به مردم تشویش پیدا کنند؛ اما این قسم هیچ چیز هم نیست و در کل مناطق یاد شده مراکز رای دهی فعال است و مردم می توانند به دل آرام رای خود را استعمال کنند.”

در همین حال سمونیار عبدالبصیر اچکزی قوماندان امنیه ولسوالی گریشک، به پژواک گفت که از اثر طالبا و یاهم کدام تهدید دیگر، هیچ مرکز انتخابات در این ولسوالی بسته نشده است.

او افزود: “تاهنوز در هیچ منطقه از طرف طالبا تهدید نشده است و نه هم به کدام مرکز صدمه رسیده است.”

درهمین حال، سید ملوک خان یک تن از بزرگان ولسوالی گرشک، به پژواک گفت که بطور نورمال دراین ولسوالی مردم رای خود را استعمال می کنند.

او علاوه کرد: “تدابیر امنیتی شدید گرفته شده است، هیچ مشکل نیست، مردم می آیند و آرای خود را استعمال می کنند.”

در همین حال احمد حامد رئیس کمیسون مستقل انتخابات هلمند، به پژواک گفت که دادن رای دراین ولایت، ساعت هفت صبح آغاز شده  و تاهنوز از اثر تهدید طالبان کدام مرکز انتخاباتی مسدود نشده است.

حامد افزود: “چالش های تخنیکی داریم؛ اما آن چیز نیست که طالبان تهدید کرده اند و کدام مرکز مسدود شده باشد و یاهم مردم نرفته باشند.”

قابل یادآوری است که امروز، در سراسر کشور برای رئیس جمهوری آینده انتخابات جریان دارد.

نيازالدين کليوال

Hits: 3209

Check Also

در مورد طرزالعمل گفتگوهای صلح توافق صورت گرفته است

کابل (پژواک، ۱۲ قوس ۹۹): سخنگوى تیم مذاکراتی دولت در قطر و برخی منابع دیگر میگویند که تیم …