مکتوب منسوب به وزارت کار و امور اجتماعی در مورد رخصتی جعلی است
نادرست - September 25, 2019

مکتوب منسوب به وزارت کار و امور اجتماعی در مورد رخصتی جعلی است

کابل (پژواک، ٣ميزان ٩٨):مکتوب منسوب به وزارت کار و امور اجتماعی در مورد رخصتى روزهاى چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه به مناسبت انتخابات که در رسانه هاى اجتماعى منتشر شده، جعلی و نادرست است.

خبر نادرست

ديروز مکتوبی که گویا معينيت امور کار وزارت کار، امور اجتماعى، شهدا و معلولين عنوانى وزارت اطلاعات و فرهنگ صادر کرده است، در رسانه هاى اجتماعى دست به دست مى شد.

در مکتوب که غلطی املایی نیز دارد، آمده است:«موضوع اطلاعیه رخصتی روز چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه به خاطر تدابیر ازارات (احضارات) نمبریک اراکین دولتی برای تامین امنیت انتخابات سال ۱۳۹۸ و همچنان روز انتخابات»

مکتوب منسوب به وزارت کار و امور اجتماعی در مورد رخصتی جعلی است

حقيقت چيست؟

عبدالفتاح احمدزی سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی در صفحۀ فيسبوکش نوشته است: «مکتوبی که از آدرس وزارت کارو امور اجتماعی نشر شده که گویا فردا رخصتی است نادرست و یک سند جعلی مى باشد، فردا چهارشنبه به طور عادی رسمیات می باشد.»

وزارت معارف پس از چاشت ديروز اعلام کرد که به دليل آمادگى براى انتخابات تمام مکاتب کشور به روزهاى پنجشنبه و شنبه رخصت مى باشند. 

در اطلاعيۀ وزارت معارف آمده است :« از انجایی که روز شنبه ششم میزان سال ۱۳۹۸ خورشیدی روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، بنا بر آن به خاطر ایجاد سهولت در پروسه انتقال مواد انتخاباتی به مراکز رای دهی و برگزاری انتخابات، تمام مکاتب دولتی و خصوصی در مناطق سردسیر و گرمسیر از روز پنجشنبه مورخ ۴ میزان الی ختم روز رای دهی( شنبه تاریخ ۶ میزان ) رخصت اند.»

نتیجه حقیقت یابی:

آژانس خبری پژواک، در یک برنامه جدید شایعات پخش شده در مورد انتخابات را بررسی می کند و به مردم نشان می دهد که خبر تایید نشده، از جمله کتگوری های “درست، کمی درست، نیمه درست، کمی نادرست و نادرست”، در کتگوری مى آيد.

بررسی این آژانس در مورد مکتوب منسوب به وزارت کار و امور اجتماعی در مورد رخصتی، نشان می دهد که این مکتوب نادرست و  یک شایعه فیسبوکی می باشد.

زرغونه صالحى

Hits: 6155

Check Also

شایعات دادن امکانات نظامی از سوی اردوغان به دوستم نادرست است

کابل (پژواک، اول سرطان، ۱۴۰۰): شایعات نشر شده در شبکه های اجتماعی که گویا رجب طیب اردوغان …